Inspekcja Handlowa od lat wspiera konsumentów w ochronie ich praw m.in. pomagając w rozwiązywaniu sporów z przedsiębiorcami. Jest wyspecjalizowanym organem kontroli powołanym do ochrony interesów i praw konsumentów oraz interesów gospodarczych państwa.
Zadania i organizację Inspekcji Handlowej, zasady postępowania organów Inspekcji oraz prawa i obowiązki pracowników Inspekcji reguluje ustawa z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej.
Zadania Inspekcji Handlowej wykonują:
W postępowaniu administracyjnym w sprawach związanych z wykonywaniem zadań i kompetencji Inspekcji Handlowej, organem właściwym jest wojewódzki inspektor, jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej. Organem wyższego stopnia jest Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Na stronie internetowej Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Krakowie pod adresem http://www.krakow.wiih.gov.pl można znaleźć informacje o możliwości złożenia wniosku o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich oraz postępowania przed Stałym Sądem Polubownym, działającym przy Małopolskim Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej.
Są to skuteczne, szybkie i co do zasady bezpłatne metody rozwiązywania sporów między konsumentami a przedsiębiorcami, które mogą okazać się szczególnie pomocne dla osób w trudnej sytuacji.
Do pobrania: