dzisiaj jest: 22 kwietnia 2025 r.   ::    imieniny: Kaja, Leon, Łukasz

ikona facebookikona youtubeikona tłumacz języka migowegoikona login

Zawilec Gajowy, Kokorycz
Dwór I.J. Paderewskiego w Kąśnej Dolnej
Panorama Tuchowa z widokiem na Bazylikę Mniejszą pw. Nawiedzenia Najświętszej Maryi Panny
Pałac Janowice w Janowicach k. Zakliczyna
Zawilec Gajowy, KokoryczPark Krajobrazowy Pasma Brzanki

baner top pomoc osobom niepelnosprawnym

baner top geodezja

baner top internetowa rezerwacja wizyt wtk

Monitoring Powodziowy Powiatu Tarnowskiego

Komunikacja i praca socjalna w kontakcie z klientem

Szkolenie w starostwieW Starostwie Powiatowym w Tarnowie odbyło się szkolenie pt. "Rozwijanie umiejętności metodycznych w pracy z klientem pomocy społecznej, w tym praca z klientem trudnym - część I". Spotkanie zostało zorganizowane przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Tarnowie.


W wydarzeniu uczestniczyli: wicestarosta tarnowski Jacek Hudyma, dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Tarnowie Anna Górska a także pracownicy PCPR, Domów Pomocy Społecznej oraz Środowiskowych Domów Samopomocy w powiecie tarnowskim. Prowadzącą była Irena Kusion, dyrektor Zespołu szkoły Podstawowej i Przedszkola w Filipowicach.

Prowadząca Irena Kusion

Szkolenie kierowane było przede wszystkim do pracowników socjalnych, asystentów rodzin, członków Zespołów Interdyscyplinarnych, a jego głównym celem było zapoznanie uczestników z metodą oceny wiarygodności klienta, w tym z działaniami sprzyjającymi uzyskiwaniu rzetelnych informacji, które są podstawą do podejmowania, adekwatnych do sytuacji, decyzji interwencyjnych.

Jacek Hudyma i Anna Górska podczas spotkania

Podczas spotkania poruszono następujące kwestie:

  • praca dla ludzi - pomoc społeczna,
  • pierwsze wrażenie,
  • komunikacja niewerbalna mowa ciała,
  • typy klientów,
  • współpraca z klientem,
  • rozmowa z klientem trudnym,
  • rozwiązywanie konfliktów.

uczestnicy szkolenia

Rozmawiano między innymi o tym, jaki powinien być wykwalifikowany pracownik pomocy społecznej, który potrafi inicjować poszczególne etapy działań, wpływać na rzecz poprawy sytuacji klienta oraz na rozwiązywanie problemów, a przede wszystkim jest gotowy zrozumieć sytuację, zmiany oraz proces i cel działania.

Tłumacz Google

baner bottom 01 bip

baner bottom 01 infocar

centrum paderewskiego kasna dolna

toikiwop

strefa przedsiebiorcy

dwdjt