Komunikacja i praca socjalna w kontakcie z klientem

  • Drukuj

Szkolenie w starostwieW Starostwie Powiatowym w Tarnowie odbyło się szkolenie pt. "Rozwijanie umiejętności metodycznych w pracy z klientem pomocy społecznej, w tym praca z klientem trudnym - część I". Spotkanie zostało zorganizowane przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Tarnowie.


W wydarzeniu uczestniczyli: wicestarosta tarnowski Jacek Hudyma, dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Tarnowie Anna Górska a także pracownicy PCPR, Domów Pomocy Społecznej oraz Środowiskowych Domów Samopomocy w powiecie tarnowskim. Prowadzącą była Irena Kusion, dyrektor Zespołu szkoły Podstawowej i Przedszkola w Filipowicach.

Prowadząca Irena Kusion

Szkolenie kierowane było przede wszystkim do pracowników socjalnych, asystentów rodzin, członków Zespołów Interdyscyplinarnych, a jego głównym celem było zapoznanie uczestników z metodą oceny wiarygodności klienta, w tym z działaniami sprzyjającymi uzyskiwaniu rzetelnych informacji, które są podstawą do podejmowania, adekwatnych do sytuacji, decyzji interwencyjnych.

Jacek Hudyma i Anna Górska podczas spotkania

Podczas spotkania poruszono następujące kwestie:

  • praca dla ludzi - pomoc społeczna,
  • pierwsze wrażenie,
  • komunikacja niewerbalna mowa ciała,
  • typy klientów,
  • współpraca z klientem,
  • rozmowa z klientem trudnym,
  • rozwiązywanie konfliktów.

uczestnicy szkolenia

Rozmawiano między innymi o tym, jaki powinien być wykwalifikowany pracownik pomocy społecznej, który potrafi inicjować poszczególne etapy działań, wpływać na rzecz poprawy sytuacji klienta oraz na rozwiązywanie problemów, a przede wszystkim jest gotowy zrozumieć sytuację, zmiany oraz proces i cel działania.