Po co promocja i PR w szkole?

  • Drukuj

szkolenie pr miniW Starostwie Powiatowym w Tarnowie odbyło się szkolenie dla dyrektorów i nauczycieli szkół ponadgimnazjalnych Powiatu Tarnowskiego, zatytułowanie „Promocja i wybrane zagadnienia Public Relations w szkole”.


Szkolenie, w którym uczestniczyło 30 osób, prowadził mgr Radosław Folga z Instytutu Zarządzania i Inżynierii Produkcji - Zakład Zarządzania Organizacjami Sektora Publicznego Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Oświęcimiu.

szkolenie pr 1
Celem szkolenia było przekonanie uczestników o potrzebie kreatywnego podejścia do promocji szkół i innych placówek oświatowych wobec rozwijającego się rynku usług edukacyjnych, poznanie istoty oraz roli orientacji marketingowej w zarządzaniu szkołą, w tym podstawowych kategorii marketingowych, jak również przedstawienie im wyzwań rynkowych i konkurencyjnych, roli potrzeb klientów, zasad promocji szkoły oraz podstawowych narzędzi promocji z szczególnym uwzględnieniem public relations.

szkolenie pr 2
W zakresie umiejętności uczestniczący w szkoleniu dyrektorzy i nauczyciele mieli możliwość poznania zasad zarządzania relacjami z mediami, własnymi kanałami komunikacji, w tym komunikacji tradycyjnej oraz nowych mediów, a także zasad kontaktów osobistych z klientami.

szkolenie pr 3
Na istotę omawianych zagadnień zwrócił uwagę Starosta Tarnowski Roman Łucarz, który we wprowadzeniu do szkolenia zaznaczył, że niż demograficzny i konkurencja w przestrzeni szkół średnich wymuszają na szkołach ponadgimnazjalnych świadome korzystanie z narzędzi, które dostarcza marketing i public relations. - Dyrektor szkoły musi być zarazem menagerem, a nauczyciele mają obowiązek nie tylko uczyć, ale dbać o całokształt spraw związanych z funkcjonowaniem szkoły, w tym o jak najlepszy nabór - powiedział Starosta.

szkolenie pr 4
Na zakończenie uczestnicy szkolenia otrzymali certyfikaty oraz materiały szkoleniowe.

szkolenie pr 5

Szkolenie zorganizował dr Paweł Juśko odpowiedzialny w Starostwie Powiatowym w Tarnowie za komunikację społeczną i kontakty z mediami.