Dylemat żywieniowy tematem uczniowskiej inscenizacji w ZSLiT w Wojniczu

  • Drukuj

inscenizacja w wojniczu mini„Pić czy nie pić mleka?” - to pytanie stawiane przez młodzież i dorosłych. Chcąc odpowiedzieć na to pytanie uczniowie Zespołu Szkół Licealnych i Technicznych im. Jana Pawła II w Wojniczu, zorganizowali inscenizację procesu sądowego, celem rozstrzygnięcia tego dylematu.

Inscenizację przygotowali uczniowie klasy III Technikum Żywieniowego oraz klasy I Technikum Żywieniowego i Usług Gastronomicznych i Technikum Architektury Krajobrazu Zespołu Szkół Licealnych i Technicznych im Jana Pawła II w Wojniczu. Inicjatorką tego przedsięwzięcia była Celina Pacyna - nauczycielka przedmiotów żywieniowych. Uczniowie z klasy trzeciej Technikum Żywienia przygotowali teksty i opracowali scenariusz. Sami też wraz z koleżankami z klasy pierwszej odegrali scenki w konwencji rozprawy sądowej. Była to okazja do przedstawienia zalet picia mleka oraz jego wartości odżywczej. Niekonwencjonalny sposób przeprowadzenia lekcji budził szerokie zainteresowanie wśród uczniów, zwłaszcza tych, którzy tych zagadnień nie mają w swoim programie nauczania.

inscenizacja w wojniczu 1
Forma przewodu sądowego, w którym występował prokurator, obrońca, świadkowie a przewodniczył sędzia sprzyjała poznawaniu procesu sądowego co może wpłynąć na podniesienie świadomości społecznej uczestników.

inscenizacja w wojniczu 2
Mimo powagi sądu całość była przeprowadzona tak, że publiczność miała okazję do zabawy. Zgromadzona widownia z zainteresowaniem przyjmowała treść merytoryczną zawartą w tekstach inscenizacji. Dużymi brawami nagrodzono występy dodatkowe, którymi były tańce i występy wokalne.

inscenizacja w wojniczu 3
Ostateczny werdykt sądowy, pomimo licznych, pojawiających się w ostatnim czasie dylematów żywieniowych, „uniewinnił mleko” od wszelkich zarzutów.

inscenizacja w wojniczu 4